TERMA DAN SYARAT KHUSUS UNTUK CELCOM OFFICE GOOGLE WORKSPACE
Celcom Office Google Workspace ("Perkhidmatan") disediakan oleh Celcom kepada Pelanggan tertakluk kepada Terma dan Syarat Khusus untuk Perkhidmatan ("STC untuk Celcom Office Google Workspace") yang sentiasa akan dibaca bersama dengan Terma dan Syarat Am untuk Perkhidmatan Perusahaan Celcom ("GTC") yang diterbitkan di Laman Web Celcom pada Tarikh Kuat Kuasa (seperti yang ditakrifkan di sini). Tiada apa-apa dalam STC ini untuk Celcom Office Google Workspace boleh ditafsirkan sebagai menghadkan mana-mana hak lain Celcom di bawah Perjanjian melainkan dinyatakan sebaliknya secara khusus. Perjanjian ini akan berkuatkuasa pada tarikh pelaksanaan SAF oleh Pihak-Pihak ("Tarikh Kuat Kuasa") dan akan terus berkuat kuasa sehingga penamatan atau tamat tempohnya menurut Terma dan Syarat. Pelanggan boleh merujuk STC di https://business.celcom.com.my/digital-solutions/google-workspace
1. Definisi
Dalam STC ini untuk Celcom Office Google Workspace, melainkan konteksnya membawa makna yang lain seperti yang diperlukan, istilah yang telah ditentukan mempunyai makna seperti di bawah dan dalam GTC.
"Perkhidmatan" bermaksud Perkhidmatan Celcom Office Google Workspace yang terdiri daripada Celcom Office Google Workspace Business Starter, Celcom Office Google Workspace Business Standard, Celcom Office Google Workspace Business Plus, Celcom Office Google Workspace Enterprise Essential, Celcom Office Google Workspace Enterprise Standard, Celcom Office Google Workspace Enterprise Plus dan Celcom Office Google Frontline dengan pilihan untuk melanggan Perkhidmatan Migrasi E-mel dengan kadar bayaran dikenakan caj sekali sahaja; dan
"Pengguna" merujuk kepada mana-mana orang yang dicalonkan dan diberi kuasa oleh Syarikat untuk menggunakan Perkhidmatan.
2. Tempoh Perjanjian
Pelanggan bersetuju untuk melanggan Perkhidmatan untuk tempoh langganan minimum seperti yang dinyatakan dalam SAF ("Tempoh Langganan Minimum").
3. Penyediaan Perkhidmatan
- Perkhidmatan ini disediakan oleh pembekal perkhidmatan pihak ketiga, Google Asia Pacific Pte. Ltd. ("Pembekal Perkhidmatan"). Perkhidmatan akan kekal sebagai hak milik Pemberi Perkhidmatan pada setiap masa dan tidak pada bila-bila masa bertukar hak milik kepada Pelanggan.
- Pelanggan boleh merujuk kepada pengurus akaun Celcom yang diberi kuasa oleh Celcom, pengurus saluran atau peniaga untuk maklumat lanjut mengenai Perkhidmatan dan untuk melanggan Perkhidmatan.
- Peruntukan, penerimaan dan penggunaan Perkhidmatan adalah tidak eksklusif dan setiap pihak boleh membuat perkiraan yang sama dengan pihak ketiga.
- Perkhidmatan ini disediakan untuk pelanggan dan bukan pelanggan Celcom.
4. Lesen
- Pelanggan diberi lesen untuk menggunakan Perkhidmatan tertakluk kepada Terma dan Syarat.
- Pelanggan boleh melanggan sekurang-kurangnya satu (1) lesen dan sehingga maksimum 300 lesen pada satu -satu masa.
- Setiap lesen baru yang diaktifkan akan sah selama dua belas (12) bulan dari tarikh Pengaktifan ("Tempoh Lesen") seperti yang dinyatakan dalam SAF.
- Lesen baru yang diaktifkan pada satu-satu masa selepas Tarikh Kuat Kuasa adalah tertakluk kepada Tempoh Lesen yang sama bermula dari tarikh Pengaktifan. Tempoh Lesen bagi setiap lesen tambahan akan kekal dalam Tempoh Langganan Minimum dan dalam keadaan sedemikian, Terma dan Syarat akan kekal berkuat kuasa sepenuhnya sehingga tamat tempoh atau penamatan lesen terakhir yang diaktifkan atau selepas penamatan semua lesen oleh Celcom atau Pelanggan selaras dengan Terma dan Syarat.
5. Jaminan
- Jaminan perkhidmatan dan apa-apa perkara yang berkaitan dengannya hendaklah di antara Pelanggan dan Pemberi Perkhidmatan. Celcom tidak bertanggungjawab terhadap sebarang Jaminan kepada Pelanggan dan tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang tuntutan berhubung dengannya.
- Celcom tidak menjamin bahawa penggunaan Perkhidmatan oleh Pelanggan adalah bebas daripada kesilapan, tanpa gangguan, tersedia pada setiap masa, atau selamat terhadap sebarang kemungkinan ancaman keselamatan.
6. Fi, Caj dan Pembayaran
- Tidak ada sebarang bayaran pendahuluan atau yuran pengaktifan yang diperlukan semasa pendaftaran melainkan jika dinyatakan sebaliknya dalam SAF.
- Pelanggan hendaklah mempunyai pilihan sama ada untuk membayar lesen secara bulanan ("Fi Lesen Bulanan") atau secara tahunan ("Fi Lesen Tahunan") seperti yang dinyatakan dalam SAF. Sebagai tambahan kepada Fi Lesen Bulanan dan/atau Fi Lesen Tahunan, Pelanggan juga bertanggungjawab untuk membayar Cukai yang Berkenaan yang dikenakan oleh undang-undang yang berkaitan dengan Perkhidmatan.
- Fi Lesen Bulanan hendaklah dibayar sepenuhnya (1 bulan) dan Fi Lesen Tahunan hendaklah dibayar sepenuhnya (1 tahun) tanpa mengira tarikh pengaktifan atau penamatan. Tiada bayaran balik sebarang Fi Lesen Bulanan atau Fi Lesen Tahunan sekiranya berlaku penamatan Perjanjian atau lesen.
- Sekiranya Perjanjian ditamatkan, deposit Pelanggan (jika ada) tidak akan dikembalikan oleh Celcom tetapi akan digunakan untuk menolak sebarang jumlah tertunggak yang perlu dibayar oleh Pelanggan.
- Pelanggan akan disediakan dengan pengebilan terperinci untuk Perkhidmatan di dalam Invois.
- Pelanggan akan diinvois untuk Perkhidmatan dari Tarikh Kuat Kuasa dalam kekerapan pengebilan seperti yang dinyatakan dalam SAF ("Kekerapan Bil").
- Fi Lesen Bulanan dan/atau Fi Lesen Tahunan hendaklah dibayar oleh Pelanggan kepada Celcom dalam tempoh tiga puluh (30) hari dari tarikh Invois daripada Celcom.
7. Sekatan Penggunaan Perkhidmatan
- Pelanggan tidak boleh memajak, sub-lesen, memindahkan, meminjamkan atau menyerahkan lesen dan hak untuk menggunakan Perkhidmatan kepada mana-mana pihak ketiga tanpa Kebenaran bertulis Celcom dan/atau Google. Celcom tidak akan bertanggungjawab atau menanggung sebarang liabiliti untuk penggunaan Perkhidmatan oleh mana-mana pengguna yang tidak dibenarkan sekiranya Pelanggan membenarkan mana -mana pihak ketiga untuk menggunakan Perkhidmatan tersebut.
- Pelanggan tidak akan mempunyai sebarang hak, hak milik atau kepentingan dalam Perkhidmatan selain daripada hak untuk menggunakan Perkhidmatan mengikut Terma dan Syarat.
- Pelanggan tidak boleh:
- menjalankan atau membenarkan apa-apa tambahan, pengubahsuaian, penambahbaikan, pelarasan atau penggantian kepada Perkhidmatan tanpa kebenaran bertulis daripada Google terlebih dahulu;
- menggunakan Perkhidmatan dengan cara yang membolehkan Pelanggan memintas atau menyahdayakan ciri atau teknologi yang digunakan dalam Perkhidmatan melainkan Google membenarkan Pelanggan secara khusus;
- menguraikan, menyahhimpun, membalikkan jurutera, atau sebaliknya cuba mendapatkan kod sumber untuk mana mana bahagian Perkhidmatan;
- melibatkan diri dalam apa-apa aktiviti yang tidak dibenarkan oleh Perkhidmatan, yang sebaliknya mengganggu penggunaan dan keseronokan Perkhidmatan oleh orang lain; Atau
- melanggar hak Celcom atau mana-mana orang atau entiti lain (termasuk harta intelek dan hak milik yang lain).
8. Tanggungjawab dan Kewajipan Pelanggan
- Sebagai tambahan kepada tanggungjawab dan kewajipan lain yang dinyatakan dalam Terma dan Syarat, Pelanggan bersetuju dan mengakui bahawa:
- penggunaan Perkhidmatan ini selanjutnya tertakluk kepada terma dan syarat pada https://workspace.google.com/intl/en_sg/terms/premier_terms.html sebarang terma dan syarat lain yang ditetapkan oleh Google yang mengawal penggunaan Perkhidmatan;
- Pelanggan hendaklah bertanggungjawab sepenuhnya ke atas Data Peribadi dan Data Sensitif (seperti yang ditakrifkan dalam PDPA), jika ada, Pelanggan dan mana-mana pihak ketiga yang didedahkan, dikongsi atau disimpan dalam Perkhidmatan;
- jagaan dan kawalan Perkhidmatan mestilah sentiasa bersama Pelanggan;
- Pelanggan hendaklah bertanggungjawab untuk mendapatkan dan menyelenggara semua lesen, permit, persetujuan, kebenaran dan hak yang diperlukan untuk penggunaan Perkhidmatan atas perbelanjaan Pelanggan sendiri; Dan
- Pelanggan hendaklah berhenti menggunakan Perkhidmatan atas permintaan Celcom dan/atau Google.
9. Hak Celcom
Tanpa menghadkan hak-hak lain Celcom di bawah Perjanjian Celcom dengan ini berhak untuk menyediakan apa-apa maklumat yang berkaitan dengan Perkhidmatan dan penggunaan Perkhidmatan oleh Pelanggan termasuk tetapi tidak terhad kepada sejarah pelayaran web kepada agensi-agensi penguatkuasa undang -undang apabila diperlukan dan/atau diminta oleh mana-mana pihak pengawalseliaan, kerajaan atau pihak kuasa berkanun yang sah.
10. Had Liabiliti
- Merujuk kepada sifat Perkhidmatan yang disediakan oleh pihak ketiga, dan bukan pengecualian terma dan syarat, Celcom terkecuali daripada sebarang liabiliti dan tanggungjawab yang berkaitan dengan Perkhidmatan.
- Celcom tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerugian, kerosakan, liabiliti atau perbelanjaan yang timbul daripada tuntutan dalam apa bentuk sekalipun termasuk tetapi tidak terhad kepada ancaman keselamatan siber, pencerobohan privasi, pelanggaran Hak Harta Intelek dan pelanggaran mana-mana undang-undang atau peraturan yang timbul daripada penggunaan, dan pergantungan kepada Perkhidmatan oleh Pelanggan atau Pengguna.
- Risiko diserahkan kepada Pelanggan sebaik sahaja Perkhidmatan diaktifkan. Celcom tidak mengawal atau menyokong Kandungan, mesej atau maklumat yang terdapat dalam Perkhidmatan, dan kami dengan ini menafikan sebarang liabiliti yang timbul daripadanya dan sebarang tindakan yang disebabkan oleh penggunaan Perkhidmatan oleh Pelanggan.
- Tiada apa-apa dalam Perjanjian yang akan menghadkan atau mengecualikan liabiliti Pelanggan berhubung dengan: (a) Penipuan Pelanggan, salah gambaran penipuan, kecuaian kasar, pelanggaran undang-undang yang berkenaan, atau keingkaran yang disengajakan; (c) kewajipan indemniti pelanggan; dan (d) kewajipan pembayaran pelanggan.
11. Penafian Liabiliti terhadap Pelanggan
- Pelanggan bertanggungjawab untuk kos Peranti dan sambungan Pelanggan. Pelanggan bertanggungjawab untuk mengambil langkah berjaga-jaga yang munasabah untuk memastikan penggunaan laman web pada Peranti bebas daripada virus, penggodaman, spamming, cacing, kuda trojan dan barangan lain yang bersifat merosakkan.
- Celcom tidak akan bertanggungjawab terhadap operasi Peranti yang digunakan oleh Pelanggan untuk mengakses Perkhidmatan.
- Celcom tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang tuntutan oleh Pelanggan atau mana-mana pihak ketiga yang timbul daripada perbuatan, peninggalan atau kecuaian oleh Pelanggan atau oleh Pemberi Perkhidmatan.
12. Penggantungan
- Tanpa menghadkan hak-hak lain Celcom di bawah Perjanjian ini, Celcom boleh menggantung serta-merta, secara keseluruhan atau sebahagian, dengan notis atau tanpa notis, Perkhidmatan jika:
- Pelanggan tidak mematuhi sebarang arahan atau arahan yang dikeluarkan oleh Celcom dari semasa ke semasa dengan mematuhi undang-undang yang berkaitan; Atau
- Pelanggan atau mana-mana ejen, pegawai, pengarah atau pekerjanya telah melakukan apa-apa tindakan atau peninggalan yang boleh menjejaskan Celcom.
13. Penamatan
- Mana-mana Pihak berhak untuk menamatkan Perjanjian ini dengan memberikan notis bertulis tiga puluh (30) hari terlebih dahulu kepada Pihak yang satu lagi tanpa memberikan apa-apa sebab. Celcom tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang pampasan dan ganti rugi terhadap Pelanggan sekiranya Celcom melaksanakan haknya untuk menamatkan perkhidmatan bagi kemudahan mengikut Terma dan Syarat. Walau bagaimanapun, penamatan oleh Pelanggan sebelum tamat Tempoh Langganan Minimum akan sentiasa tertakluk kepada Yuran Penamatan seperti yang dinyatakan dalam SAF.
- Penamatan mana-mana lesen yang diaktifkan oleh Pelanggan pada bila-bila masa sepanjang Tempoh Lesen masing-masing adalah tertakluk kepada Yuran Penamatan yang dinyatakan dalam SAF. Perjanjian ini akan dianggap ditamatkan sekiranya semua lesen yang diaktifkan ditamatkan sama ada oleh Celcom atau Pelanggan atas apa jua sebab.
- Penamatan Perjanjian pada bila-bila masa akan menyebabkan semua lesen yang diaktifkan ditamatkan dan akan sentiasa tertakluk kepada Yuran Penamatan yang dinyatakan dalam SAF.
- Selepas penamatan Perjanjian ini: (a) akses Pelanggan kepada Perkhidmatan hendaklah dengan serta-merta terhenti; (b) Pelanggan hendaklah bertanggungjawab untuk menyelesaikan semua jumlah tertunggak yang terhutang kepada Celcom berhubung dengan Perjanjian yang ditanggung sehingga tarikh penamatan tersebut.
14. Sokongan Penyenggaraan dan Laporan Masalah
Untuk sebarang aduan atau pertanyaan, Pelanggan boleh menghubungi e-mel perkhidmatan pelanggan kami yang berdedikasi di cloud_support@celcom.com.my.